ЈКП Градско саобраћајно предузеће „Београд"
 | О нама  | Историја  | Од 1990 до 2000  |

ОД 1990 ДО 2000

  • 1990. године , одлуком Скупштине града Београда, ГСП „Београд" постаје јавно-комунално предузеће, чији је оснивач град.

  • У периоду 1990-1991. годинe, ГСП „Београд" је остварио највеће радне резултате. Са 1.393 возила у инвентару, просечне старости од 4,5 годинe, на улицама Београда је у периоду вршног оптерећења радилo око 1.130 возила, превозећи дневно око 2.5 милиона путника.

  • Криза у бившој СФРЈ која је ескалирала у другој половини 1991 године, довела је до увођења економских санкција од стране Савета безбедности УН према СРЈ, и прилива великог броја избеглица у Београд. Улагањa у набавку нових возила, резервних делова и одржавање инфраструктуре је било минимално.

  • Током 1993. године због немогућности континуалног одржавања система јавног превоза, проблема у набавци нафте и ауто гума, раста цена, социјализације превоза долази до пада броја возила у саобраћају, тако да је на крају године свега око 400 возила било у функцији. Укинуте су поједине линије или скраћене. Доста је нарушена функција јавног превоза у Београду.

  • Сагледавајући насталу ситуацију, од стране Скупштине града, руководства предузећа и свих запослених предузете су мере у циљу подизања нивоа превозне услуге, што је значило повећања броја возила у раду.

  • Скупштина Београда и ГСП „Београд" током 1994. и 1995. године успевају да подигну ниво превозне услуге, ревитализацијом возног парка на просечно 909 возила у раду радним даном.

  • Током 1996. и 1997. године реконструисана је трамвајска пруга у Булевару револуције (од Цветкове пијаце до Радио-индустрије), у Рузвелтовој и у улици Јурија Гагарина. У овом периоду са три комби возила успостављен је превоз лица са смањеном способношћу кретања.

  • Почетком 1998. године у јавни превоз су укључени приватни превозници. Услед све тежих услова пословања, ГСП „Београд" бележи пад нивоа превозне услуге. У односу на претходну годину, у саобраћају је 127 возила мање, уз тенденцију даљег пада.

  • Престао је да важи јединствени тарифни систем и прешло се на наплату карата у возилима од стране кондуктера.

  • Након агресије НАТО земаља на СРЈ 24.3.1999. године, ГСП „Београд" је прешао на рад у ратним условима, што је значило укидање или скраћење великог броја линија, прешло се на опслуживање по главним саобраћајним коридорима.

  • У периоду након агресије проблем недостатка возила у саобраћају и даље је остао присутан, тако да је током године у саобраћају просечно било свега 428 возила. Најзначајнији резултат у овој години, представљало је пуштање у рад реконструираног тролејбуског депоа „Дорћол", изграђеног по најсавременијим технолошким решењима, намењеног за смештај и одржавање тролејбуса.

Место за Ваш банер Место за Ваш банер
Kнегиње Љубице 29 | 11158 Београд ПАК: 105713 Телефон: 011/366-4000
Матични број: 07022662 ПИБ: СР 100049398

Ауторска права: ЈКП ГСП „Београд" © 2016. продукција: С.П.И.С.